Dersin Adı | Sosyal Medya |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NMC 459 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeKonuşmacıAnlatım / SunumRapor Yazma | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere sosyal medyayla ilgili kuram ve yaklaşımları güncel tartışmalar ışığında aktarmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sosyal medyanın yeni medya ve iletişimin yanı sıra siyaset bilimi ve sosyoloji gibi sosyal bilimlerin diğer alanları etrafında şekillenen kuram ve tartışmaları içerir. Ders kapsamında katılımcı demokrasi, toplumsal hareketler, alternatif kimlikler, sanal cemaatler, yeni olanaklar, eşitsizlikler ve gözetim toplumu gibi konu ve kavramlar sosyal medyayla ilişkisi çerçevesinde tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sosyal Medya’ya Giriş / Sektördeki Pozisyonları | |
2 | Sosyal Medya Platformları, Tarihçesi ve Özellikleri | The Changing World of Digital In 2023 https://wearesocial.com/uk/blog/2023/01/the-changing-world-of-digital-in-2023/ Digital 2023: Turkey https://datareportal.com/reports/digital-2023-turkey |
3 | Sosyal Medya Stratejileri ve Planlama | Social Media Marketing In 2024 https://www.forbes.com/advisor/business/social-media-marketing/ What To Track https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7066978619947950080/ |
4 | İçerik Üretimi ve Yönetimi | Social Media Calendar https://blog.hubspot.com/marketing/social-media-calendar-tools |
5 | Sosyal Medya Analitiği ve Ölçümleme / Raporlama | Meta / Suite https://www.facebook.com/business/help/205614130852988?id=765488040896522 Youtube Studio https://vidiq.com/tr/blog/post/beginners-guide-youtube-studio/ |
6 | Hedef Kitle Belirleme | Target Audience https://www.facebook.com/business/learn/lessons/identify-target-audience |
7 | Sosyal Medya Reklamcılığı ve Panel Yönetimi | Meta Ads Course https://www.facebook.com/business/learn/courses/advertising |
8 | Etkileşim ve Topluluk Yönetimi | Social Media Community Management https://www.sprinklr.com/cxm/social-media-community-management/ |
9 | Kriz Yönetimi ve Güvenlik | Social Media Crisis Communication https://blog.hootsuite.com/social-media-crisis-communication/ |
10 | Influencer Pazarlaması ve İş Birlikleri | |
11 | Sosyal Medya Trendleri ve Gelecek Öngörüleri | What is SocialFi? https://www.coindesk.com/learn/what-is-socialfi-a-beginners-guide/ |
12 | Multimedya Kullanımı (İnfografik/Animasyon v.b.) & Yapay Zeka Kullanımı | |
13 | Projesi Sunumları ve Değerlendirme | |
14 | Proje İnceleme | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | 1 | 25 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 8 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Yeni medya ve iletişim alanına temel oluşturan kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve yorumlar. | |||||
2 | Yeni medya ve iletişim alanındaki yapılar, aktörler ve bu alanda rol oynayan diğer etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel bir yaklaşımla tartışır. | |||||
3 | Yeni medya üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili temel bilgilere ve kullanım becerilerine sahip olur. | X | ||||
4 | İçerik üretme, yayma ve sürdürme için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilir, irdeleyebilir ve kullanabilir. | X | ||||
5 | Yeni medya ve iletişim alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanır. | X | ||||
6 | Yeni medya ve iletişim alanında uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilir. | |||||
7 | Ulusal, bölgesel ve küresel konular hakkında araştırmalara dayalı analizler geliştirir ve bu analizleri kamuya anlatabilir. | |||||
8 | Yeni medya ve iletişim alanını destekleyen diğer disiplinlere ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla tartışır ve bunlardan yararlanır. | |||||
9 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu bireysel ve toplumsal amaçlar doğrultusunda geliştirir ve kullanır. | |||||
10 | Yeni medya ve iletişim alanında yaptığı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve profesyonel etik değerlere sahip olur. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak yeni medya ve iletişim alanıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest